Kraken Inbound

    

Sådan lægger du en SEO Strategi

Mange virksomheder har efterhånden styr på hvordan søgemaskine optimering grundlæggende fungere og hvorfor det er så værdifuldt. Når det kommer til at planlægge SEO strategier er det dog ofte svært for virksomheder at vide hvor de skal begynde. Vi vil guide dig igennem til hvordan din virksomhed får en optimal start når i skal planlægge jeres SEO strategi. Få styr på din SEO optimering, en gang for alle. Læs også hvorfor digital marketing bør være din nye marketingstrategi.

Sådan lægger du en SEO Strategi 

Lav en liste over vigtige søgeord

At vælge de rette søgeord kan betyde alt for din virksomheds søgeoptimering. Find omkring 10 søgeord der har relevans for din virksomhed. Sæt disse søgeord in i Google's Keyword Tool for at finde relevante variationer til dine søgeord.

Soter listen ned til 10 til 15 søgeord der har relevans for din virksomhed og som du ønsker at rangere på. opdater listen med dine søgeord hver måned så din liste følger industrien og nye søge trends.

Opret en blog

På trods af at virke simpelt kan en blog være et yderst effektivt værktøj at benytte når du vil rangere på ønsket søgeord. Samtidig vil en blog hjælpe dig med at få brugerne til at engagere sig i din hjemmeside. 

Hver blogpost er ligesom en ny side på din hjemmeside der giver muligheden for at rangere i søgemaskinerne. Hvis din virksomhed endnu ikke har en blog er det yderst vigtig du sætter en op hurtigst muligt for at udnytte den mulige værdi. Planlæg blogpost til mindst en gang om ugen og brug tid på at skrive dem med så høj kvalitet muligt.

Opbyg sider med fokus på dine søgeord

Brug din liste af søgeord til at finde ud af hvor mange forskellige sider du skal lave baseret på søgeordene. Det er næsten umuligt at lave sider der har fokus på for mange søgeord på en gang. Dette vil gøre det nemmere for mulige kunder at finde dig gennem søgemaskinerne.

Hver side skal inkludere relevant indhold for brugerne samt billeder og links til relevante sider på din hjemmeside. Alt dette vil også forbedre bruger oplevelsen. Fortsæt med at lav sider til der er en side relevant til hver af dine søgeord samt fremtidige søgeord.

Free Strategy Session

 

Hold dig opdateret efter seneste opdateringer og nyheder indenfor SEO

SEO verdenen udvikler sig konstant og det kan være yderst svært at følge med. Det kan dog være yderst værdifuldt for din virksomhed at følge de nyeste trends og holde din virksomhed opdateret med hvad der forgår indenfor søgeoptimering. På den måde er du altid et skridt foran dine konkurenter.

Planlæg din virksomheds link building

Linkbuilding spiller en stor rolle i hvordan søgemaskinerne rangere din side. Brainstorm efter ideer til alternative måder du kan tiltrække inbound links til din hjemmeside. Start i det små med feks. at dele dine links med andre lokale virksomheders sider. 

Overvej at gæste blogge og derved linke tilbage til din egen side. Skriv nogle få gode blogpost og del dem gennem alle dine sociale medier. Skriv relevante blog indlæg der har en chance for at blive linket til fra andre blogs i din industri derfor det er så vigtigt med kvaliteten af jeres posts.

Spor og mål din SEO succes

SEO tager tid og kræver en del arbejde for at blive optimalt. Derfor er det vigtigt at overvåge om dine tiltag skaber værdi. Hold øje med hvilke resultater det skaber for din virksomhed. Giver det ikke et ønsket resultat kan det være klogt at få en ekspert fra et seo bureau til at hjælpe med løsning på problemet. Ti tegn på det er tid til at få investeret i den digital marketing.

Bevis din marketing Return on Investment