Kraken Inbound

    

Sådan genererer du kvalificerede B2B leads med inbound marketing

Uden de rigtige leads kommer din B2B virksomhed ingen vegne. At få fat på kvalitets leads indenfor B2B kan være svært men ikke umuligt. Før du begynder at jagte virksomheder som fremtidige kunder, er det en god ide at tænke på din inbound marketing strategi. For at den bliver så effektiv som muligt, er det vigtigt, at den har en sammenhæng med din virksomheds brand som helhed.

Sådan generere du kvalificerede b2b leads med inbound marketing

Sådan genererer du B2B leads

For mest effektivt at begynde med at generere de rigtige leads er det værd at tænke over, hvilken type leads typisk vil konvertere til betalende kunder. Det vil sige filtrere i mulige kunder, for at snævre din strategi ind til hvem du bør fokusere på.

Som i så mange andre tilfælde er kvalitet bedre end kvantitet. Hvis du skyder med spredehagl, vil din virksomhed få fat på nogle værdifulde leads men helt sikkert også en masse leads af dårlig kvalitet. Fokuser på spørgsmål som "hvem er vores kunder?", "hvad er deres fælles interesser?", "fælles problemstillinger?", "fælles værdier?" osv. Dermed kan du bedre målrette din strategi efter at løse deres problemer. Derefter kan du fange dine mulige fremtidige kunders opmærksomhed.

Fang kundernes interesse med inbound marketing

Inbound marketing har kunderne i fokus, og møder dem på deres betingelser. Hvis det bliver udført korrekt, fanger det de rigtige kunder, og de bliver tiltrukket af dit indhold, fordi de selv vil vide mere. indgående marketing i en høj kvalitet har en større chance for at generere flere af de leads, der bliver til betalende kunder, fordi indholdet har relevans for dem. Få dine kunder til at komme til dig med Inbound Marketing.

Hvis du fanger kundens opmærksomhed korrekt, vil kunden se din virksomhed som ekspert på området, og dermed have en øget tillid til din virksomhed. Det medfører, at kunden vil se din virksomhed, som en der forsøger at hjælpe dem med deres problem, og ikke bare en virksomhed der prøver at sælge dem et produkt.

Sådan udnytter du din blog bedst muligt

Mange B2B virksomheder benytter sig endnu ikke af det stærke redskab en simpel blog kan være for deres virksomhed. Hvis der ikke bruges ressourcer på at skrive ordentlige blogindlæg kan din virksomhed ikke forvente at fange leads i ønsket kvalitet. En blog hjælper ikke kun med at fange interessen hos potentielle kunder, men kan også øge troværdigheden indenfor din virksomheds branche. 

Sociale medier kan også generere B2B leads

De sociale medier bliver ofte set, som et sted der ikke kan bruges til at generere B2C leads, men det er ikke nødvendigvis tilfældet. De sociale medier tilbyder en masse nye måder at tænke lead generering på, og er i konstant udvikling. Facebook tilbyder en række måder at målrette annoncere for din virksomhed på for at nå ud til det helt rigtige publikum.

LinkedIn er måske normalt bag de andre sociale medier, men indenfor B2B kan det være et afgørende medie. LinkedIn er muligvis det sted, hvor der kan deles de mest forretningsorienterede opslag, uden det har en negativ effekt. LinkedIn brugere benytter ofte dette sociale medie af netop denne grund. LinkedIn er også effektivt for B2B virksomheder, fordi det rent basalt er en stor database af andre virksomheder, der kunne være interesseret i dit indhold og services.

Kvalitets leads bliver skabt over tid

Det tager tid at generere de bedste leads, og de bliver måske ikke betalende kunder efter det første gode blogindlæg. Hvis der øves i at skrive nye interessante blogindlæg, og hvis der tænkes unikt i forhold til inbound marketing, så skal de bedste leads nok komme med tiden.

Free Strategy Session

Der findes hurtigere måder at skaffe leads til din virksomhed på, men langsigtet vil de ikke være lige så profitable som leads af høj kvalitet. Det er vigtigt din virksomhed tager hånd om disse leads. På længere sigt vil kvaliteten og mængden af de rigtige leads give meget tilbage til din virksomhed helt af sig selv.

Læs også hvilke typiske fejl vi ser i markedsføringen hos software virksomheder